هیوندا سوناتا ۲۰۲۴

هیوندا سوناتا 2024

هیوندا سوناتا از خودروهای محبوب بازار کشور است حال با رونمایی نسخه جدید این خودرو قصد داریم تا در این مقاله در مورد هیوندا سوناتا 2024 ، برگ نهم از طراحی این خودرو بنویسیم. هیوندا سوناتا برای اولین بار در سال 1384 بعد از آزادسازی واردات خودرو وارد بازار کشور شد. هیوندا نسل اول این خودرو در سال 1985 با طرح و الهامی از تویوتا و پیشرانه ای از میتسوبیشی به بازار عرضه کرد. در نسل های دو و سه نیز هیوندا پیشرفت چشمگیری داشت.

حضور چشمگیر هیوندا سوناتا در ایران با نسل چهارم(NF) و پنجم(YF) آن بود. نسل هفتم(LF) این خودرو که به پیشرانه هیبرید مجهز بود نیز در بازار کشور ما وارد شد .

هیوندا درسال 2019 و نسل هشتم سوناتا طراحی این خودرو را به طور کامل تغییر داد  ولی این نسل از سوناتا همانند نسل های قبلی عملکرد خوبی نداشت. این عدم استقبال باعث شد تا هیوندا در سال 2023 بار دیگر دست به تغییر طراحی این خودرو بزند تا شاید مجدد در بازارهای جهانی بتواند موفقیت های قبلی را کسب کند.

در نسل نهم سوناتا هیوندا تلاش کرده تا که طراحی سوناتا را شبیه به براردران بزرگتر و کوچکتر خود یعنی هیوندا آزرا و هیوندا النترا کند.

هیوندا سوناتا 2024

طراحی خودرو:

سوناتا در این نسل به واسطه سپرهای با دریچه های هوای بزرگ تر و چراغ های روز(DAY LIGHT) یکپارچه چهره ای تهاجمی تر پیدا کرده است.  این طراحی در خودروهای دیگر هیوندا همانند النترا ، آزرا و کونا …شاهد هستیم. در نمای جانبی این خودرو شاهد رینگ های 19 اینچی و با طرح جدید هستیم.

در نمای عقبی خودرو شاهد تغییر و به روزرسانی چراغ های این خودرو هستیم. چراغ های دیجیتالی این خودرو در یک قاب مشکی جای گرفته که بعد از روشن شدن آن ها شاهد طرح H هستیم که از نام هیوندا تبعیت می کند.

سپرهای عقب خودرو نیز همانند سپرهای جلو چهره ی تهاجمی تر به خود گرفته است.

طراحی کابین خودرو:

با توجه به تغییرات چشمگیری که در ظاهر هیوندا سوناتا 2024 شاهد هستیم  نباید فکر کنیم که هیوندا کابین خودرو را دست نخورده باقی گذاشته باشد.می توان گفت که هیوندا کابین این خودرو را مجدد و از نو طراحی کرده است. کابین این خودرو در عین سادگی بسیار مدرن و جذاب است. در بدو ورود به کابین 2 نمایشگر 12.3 اینچی به هم چسبیده که در قابی کرومی قرار دارد خودنمایی می کند. این نمایشگر همانند BMW Idrive 8 منحنی شکل است. با توجه به این که اکثر امکانات این خودرو از طریق همین نمایشگر قابل کنترل است هیوندا همچنان کلیدهای میانبر فیزیکی را حذف نکرده است.

کمی پایین تر دریچه های تهویه قرار دارد که به صورت سرتاسری و یک پارچه هستند. از دیگر تغییرات می توان به اهرم تعویض دنده اشاره کرد که دیگر در کنسول میانی قرار ندارد و در پشت فرمان و ستون فرمان قرار گرفته است. این کار باعث شده تا طول تکیه گاه آرنج افزایش پیدا کند تا شاهد یک تیکیه گاه اختصاصی برای آرنج راننده باشیم که راننده در طولانی مدت احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

طراحی کابین

مشخصات فنی:

هنوز اطلاعات دقیق از پیشرانه و قوای محرکه این خودرو منتشر نشده ولی بعید است که هیوندا به لاین آپ پیشرانه های خود دست بزند. پیشرانه های قابل عرضه در این لاین آپ شامل: 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی،1.6 توربو،2.5 توربو(سری N) و هایبرید است.

برای مطالعه مطالب بیشتر کلیک کنید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

Autoto.ir@

اتوتو،زبان خودروی تو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *